Väggar; rivning, igensättning och öppnande av dörrar

Som det kanske går att se på bilden över planlösningen var den inte så bra när jag flyttade in. Små rum och ett sovrum var genomgångsrum till ett annat. Så det var bara att ta fram borrhammare, handskar, hörselskydd, keps, munskydd och skyddsglasögon och sätta igång och riva. Två väggar i det som blev stora rummet rev jag. Den ena var en dubbel tegelvägg, rejält ska det va, den andra bara enkel tack och lov.

Första hålet i väggen!

Rejält tjock innervägg!

Dammigt!

Dörren mellan de två sovrummen sattes igen och sen kom en lite rolig episod. Precis, menar verkligen precis, där jag ville ha en dörr mellan barnens sovrum och stora rummet kom det fram en fin gammal spegeldörr när jag och Anna började riva i väggen. Ibland har man flyt, nån annan hade tänkt samma tanke tidigare.

Anna har upptäckt den dolda dörren!

Dörren börjar titta fram!

 

Nu känns planlösningen mycket bättre, men det återstår dock att riva väggen mellan köket och stora rummet samt att öppna en dörr mellan verkstan och den lilla hallen.


Kommentarer
Postat av: Marion

Har ni hittat en skatt bakom dörren? Spännande!

2009-12-22 @ 21:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0