Vatten

Vattnet till huset tas från en grävd stensatt brunn strax utanför köksfönstret. Brunnen rensade jag på dy i somras, jag pumpade ur allt vatten och klev ner i brunnen och grävde bort dyn med händerna, vilket visade sig vara det effektivaste sättet. Det som var kul var att nästa dag var brunnen full igen, så tillrinningen av grundvatten var det inget fel på trots att det var mitt i sommaren.

 

 

När jag flyttade in satt det en gammal vattenpump under diskbänken i köket som var det enda stället i huset där det fanns rinnande vatten. Idag, efter en hel del jobb står det en jetpump i det som ska bli ”maskinrum” (pump, vv-beredare mm) i en annan del av huset så man slipper ljudet från pumpen varje gång man vrider på kranen.

Idag finns det tvättmaskin i verkstan som får vatten med en trädgårdslang, diskmaskin i köket och en ”riktig” mulltoalett.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Har du varmvatten nu?

2009-12-16 @ 18:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0